Sociologija sela, 2-3:221-243.

Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva

Puzić, S., Doolan, K., Dolenec, D.
2006

Osnovni cilj rada jest ukazati na važnost socijalne dimenzije u reformi visokogškolstva u Hrvatskoj i Europi. Pritom valja imati na umu činjenicu da je iznalaženje europskih političkih preporuka za poboljšanje kvalitete i pravednosti javnihsustava visokog obrazovanja osnovna zadaća ministarskih konvencija Bolonjskogaprocesa. Sukladno tome, u radu se pokušava odgovoriti na pitanja pridonose li, nanormativnoj razini, institucije visokog obrazovanja uklanjanju nejednakosti u pristupui sudjelovanju u visokom obrazovanju, odnosno na koji se način učešće u visokoškolskom obrazovanju posreduje višim društvenim statusom. Analizi ovih pitanjapristupa se u tri koraka: najprije se, na osnovi analize službenih dokumenata Bolonjskogprocesa, konceptualno određuje što je to “socijalna dimenzija” visokogobrazovanja; potom se daje kratak pregled karakterističnih teorijskih pristupa vezanihuz tematiku obrazovne i socijalne nejednakosti; na kraju se analiziraju neki normativniaspekti sustava visokog obrazovanja u Hrvatskoj i dostupni empirijski podacivezani uz socijalne karakteristike hrvatskih studenata/ica.

politike visokog obrazovanja
egalitarizam
Preuzimanje datotekeZatražite pristup
© Danijela Dolenec 2023
Klikom na “Prihvati sve kolačiće” pristajete na pohranjivanje kolačića na vaš uređaj radi poboljšanja navigacije web-mjesta, analize korištenja web-mjesta i pomoći u našim marketinškim naporima. Pogledajte našu  Politiku privatnosti za više informacija.